0,00 kr. 0
Kurv

Ingen varer i kurven.

Hvordan fungerer
grading-processen?

Hvis du er ny inden for grading og endnu ikke har prøvet at grade kort finder du herunder en beskrivelse af processen, trin for trin, fra de indleveres hos os, til de er retur hos dig.

1. Indlevering

De kort du ønsker at grade indleveres til os enten via post eller fysisk overlevering. Du kan se flere detaljer angående vores indleveringssteder og hvordan man pakker og sender sine kort sikkert her (link til undersiden “indlevering”).
Når dine kort er indleveret kan du følge dem på vores Statusside (link til undersiden “Følg dine kort”)

2. Forsendelse til PSA

Vi sørger for at klargøre kortene, ordne papirarbejde og pakke det hele sikkert inden kortene sendes afsted den første hverdag i måneden. Vi har en samarbejdsaftale med FedEx og sender altid med dem, da de tilbyder fuld forsikring, hurtig levering og ikke mindst fordi de hidtil har leveret en 100% succesrate på alle pakker vi nogensinde har sendt.

3. Ankomst hos PSA

Efter ca. 3 dage ankommer pakken med kortene til PSA som med det samme sender en bekræftelses e-mail om at pakken er ankommet. 

4. Registrering hos PSA’s modtagelsescenter

Næste trin er at kortene skal checkes og registreres af PSA’s modtagelsescenter, hvilket typisk sker indenfor 1-2 dage. Så snart kortene er registreret opdateres ordresiden på vores PSA-konto således at ordren nu vil fremgå som “in progress”.

5. Tildeling af certifikationsnummer

PSA tildeler med det samme et unikt certifikationsnummer til hvert eneste kort som sættes uden på kortets card saver, og sikrer at der er helt styr på hvert enkelt kort igennem hele processen.

6. Research and ID

I dette trin identificerer PSA alle kortene for at sikre at vi har skrevet den korrekte information om hvert enkelt kort, så beskrivelsen på label’en kommer til at passe.

7. Kortene ankommer til ”The grading room”

Når alle kort er identificeret er det endelig tid til at igangsætte selve gradingen hvor PSA’s professionelle hold af eksperter kigger nøje på hvert eneste kort og tildeler det en karakter fra 1-10 alt efter hvor god standen er. De 4 parametre de kigger på er hjørnerne, kanterne, overfladen og centreringen, og der kan findes en god beskrivelse af deres skala her (link: https://www.psacard.com/gradingstandards)

8. Enkapsulering

Efter kortene er blevet vurderet er det tid til at de skal enkapsuleres (sonisk lukning) i PSA’s særlige akrylholder der beskytter kortet og er manipulationssikker. 

9. Kvalitetskontrol og pristjek

I dette trin tjekkes kortenes grade, label og holder for at fange eventuelle fejl og sikre den bedst mulige kvalitet og korrekthed. I nogle tilfælde laver PSA et pristjek i forhold til om nogle af kortene overstiger den maximalt tilladte værdi, for den service de er blevet graded med. Vurderes nogle af kortene til at høre til i en dyrere kategori, modtager man en efteropkrævning på disse kort.

10. Securescan

Alle kort får en scanning af både for- og bagside - en såkaldt “SecureScan”. Denne scanning kan ses direkte på kortets “Cert Verification” side ved at søge på det unikke certifikationsnummer som står på dets label.

11. Returnering til Danmark

Kortene sendes fra PSAs adresse i Californien til Dansk Grading Service, og herfra videre til dig, medmindre du vælger at afhente kortene på en af vores adresser i Aalborg, Århus eller Hørsholm.

Grading.dk

PSA grading med Pokemons og Dansk Grading Service

mail@grading.dk

Tlf. 30 59 66 42

CVR: 40704647 (Pokemons ApS)
Ved Klædebo 14
2970 Hørsholm